ChristenUnie stelt kandidatenlijst vast

Margriet Baanvinger.jpg
Door Margriet Baanvinger op 27 oktober 2021 om 23:23

ChristenUnie stelt kandidatenlijst vast

Hetty Pullen gaat de lijst trekken

De ChristenUnie Hoogeveen heeft de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. Ook is de ledenvergadering unaniem akkoord gegaan met de positie van Hetty Pullen als lijsttrekker. Op de lijst staan 25 betrokken leden die zich willen inzetten voor een mooi verkiezingsresultaat.

Als bestuur zijn we heel blij dat Hetty onze nieuwe lijsttrekker wordt. Hetty heeft in de afgelopen jaren laten zien de rol van fractievoorzitter uitstekend te kunnen vervullen. Ook in de moeilijke periode die de raad en het college hebben doorgemaakt heeft Hetty een stabiele en verbindende rol gespeeld. Niet voor niets werd zij voorzitter van de selectiecommissie voor het zakencollege. We vinden Hetty dan ook de juiste persoon om nu de rol van lijsttrekker op zich te nemen.

Verder zijn we er erg blij met de rest van de lijst. Koen Meesters is inmiddels een bekende in de lokale politiek. In hem vinden we een jong enthousiast raadslid met inmiddels vier jaar ervaring. Verder bevinden zich onder de nummers 2 tot en met 8 van de lijst maar liefst 6 nieuwkomers. Allemaal enthousiaste en meest jonge leden die zich in willen zetten voor de ChristenUnie. We zijn er best trots op om met zoveel nieuw potentieel de verkiezingen in te mogen gaan. Met Martien van Dijk op nummer 2 hebben we naast een jonge enthousiaste kandidaat iemand in huis met veel kennis van financiën, iets wat gelet op de financiële positie van onze gemeente erg plezierig is.

Verder is bij de ledenvergadering het verkiezingsprogramma vastgesteld. De ChristenUnie gaat de verkiezingen in onder het motto: ‘Oog voor wat telt’. In het motto komt samen waar we voor staan: een betrouwbare politiek voor een samenleving waarin iedereen meetelt.

Zie voor de volledige kandidatenlijst deze link.

Labels: ,