Open Bedrijvendag 2022

Afbeelding Martien.jpeg
Door Martien van Dijk op 8 november 2022 om 18:18

Open Bedrijvendag 2022

Afgelopen zaterdag namen 47 Hoogeveense bedrijven deel aan een mooie traditie: de Open Bedrijvendag. Op deze dag worden de deuren voor het publiek geopend en kun je als bezoeker eens binnenkijken bij één van de deelnemende bedrijven. Het thema voor dit jaar was: Kijk Hoogeveen, nu en in de toekomst.

Vanuit de ChristenUnie zijn we bij verschillende bedrijven op bezoek geweest. Niet alleen uit nieuwsgierigheid, maar ook omdat we grote waardering hebben voor onze lokale ondernemers. Het MKB is de ruggengraat van onze economie en biedt werkgelegenheid aan onze inwoners. Sterker nog; Hoogeveen heeft meer banen dan inwoners. Daar mogen we samen trots op zijn.

Een mooi aspect van de Open Bedrijvendag is dat het verbinding legt tussen onze inwoners en ondernemers. Het brengt werkgevers en werknemers bij elkaar en inspireert weer anderen. Voor mij, als raadslid, helpt het om een concreter beeld voor ogen te hebben als het in de gemeenteraad gaat over zoiets abstracts als ‘de lokale economie’. Dat zijn geen vage begrippen, maar onder andere de DOC, GrainPlastics of Fieten Olie die vestiging heeft geopend op het nieuwe industrieterrein Riegmeer.

Hoogeveen heeft ook allerlei sociale ondernemingen. Zo konden we ook binnenkijken bij bijvoorbeeld Stark, de Westerkim of Cosis. Mooi om te zien hoe zij zich iedere dag weer inzetten voor de medemens. Wij kijken terug op een geslaagde dag en blijven ons in de gemeenteraad inzetten voor onze lokale ondernemers.

Open bedrijvendag 2022  Open bedrijvendag 2022 vingerverf

open bedrijvendag buizen Open bedrijvendag Robot