Motie jongerenwerk en ontmoetingsplekken aangenomen

Foto Hetty.jpg
Door Hetty Pullen-Muis op 12 november 2022 om 21:56

Motie jongerenwerk en ontmoetingsplekken aangenomen

Na gesprekken met jongerenwerkers in Hoogeveen in oktober heeft de ChristenUnie bij de begroting een motie (een verzoek aan het college) ingediend over jongerenwerk in de gemeente.

De ChristenUnie ziet de grote waarde van jongerenwerk voor de jongeren in Hoogeveen. Dat kan professioneel zijn, op scholen en in buurten en wijken. En binnen kerken en geloofsgemeenschappen. Mede door het gesprek met jongerenwerkers, hoorden we van de wens om bij buurt- en dorpshuizen ruimte beschikbaar te hebben voor mogelijk fysieke ontmoetingsplekken.

Het verzoek aan het college is mede ingegeven na de moeilijke periode voor jongeren in corona. En de wens dat jongeren mensen in hun leven hebben die er voor ze wil zijn. De motie jongerenwerk roept het college op te onderzoeken wat jongeren nodig hebben om elkaar fysiek te kunnen ontmoeten en bekijk hoe hierbij de dorps- en buurthuizen een rol kunnen spelen.

Op 10 november is de motie aangenomen in de raad van Hoogeveen. Het college gaat nu op onderzoek uit en gaat aan de slag met het verzoek van de ChristenUnie. De raad was er in overgrote meerderheid mee eens. De motie valt hieronder te lezen.

Als ChristenUnie gaan we het gesprek weer vervolgen met jongerenwerkers. We willen daarin een verbindende rol spelen in hun netwerk.

Labels: , , , , , , ,