Parkeerbeleid Hoogeveen

Parkeerbeleid-Hoogeveen.jpgmaandag 10 december 2018 09:20

Op 6 december stond het parkeerbeleid op de raadsagenda. De aangekondigde wijziging van het parkeerbeleid door het college van B&W bracht veel kritische vragen teweeg in de raad en in de samenleving. Van burgers tot het centrummanagement van Hoogeveen. De ChristenUnie koos met raadslid Koen Meesters een lijn van kostenbeheersing en kritisch kijken naar de invoering van de blauwe zone en het betalen van parkeergelden op zondag. Daarnaast vind de ChristenUnie nader onderzoek rond parkeertarieven en parkeerbeleid zeer noodzakelijk!

We zien dat de begroting en de realisatie al jaren niet met elkaar in de pas lopen en we vinden het goed dat de wethouder iets in wil gaan doen. We hebben geen problemen met de voorgenomen tariefsverhoging van 1,50 naar 1,70 per uur. Dit is een reëel tarief en nog altijd goedkoper dan parkeren in Emmen of Assen. Maar een extra kostenpost van ca. 2 ton bij de invoering van de blauwe zone aan de Schutstraat e.o. is nu niet verstandig. Ook de spreiding van blauwe zones zou wat ons betreft aandacht mogen hebben. Dus niet alleen aan de zuidkant van de Hoofdstraat, maar wellicht zijn er ook ander locaties waar er behoefte is aan een kleine stop-shop-go plek”.

“De voorgestelde uitbreiding van tijden voor betaald parkeren (tot 20.00 uur ’s avonds) worden we ook niet erg enthousiast van en we zijn tegen betaald parkeren op zondag. De handhavers van de gemeente moeten hierdoor werken en dat vinden wij niet bevorderlijk voor de zondagsrust”.

Na het debat in de raad besloot het college om met een aangepast voorstel te komen. Als ChristenUnie zijn we zeer benieuwd waar wethouder Slomp mee gaat komen.

Reacties op 'Parkeerbeleid Hoogeveen'