Ieder kind verlangt een veilig thuis

Werkbezoek-deBaander.jpgdinsdag 05 februari 2019 13:27

In de ‘Week van het vergeten kind’ bracht de ChristenUnie Hoogeveen een werkbezoek op 1 februari 2019 aan Thuis-Huis de Baander. De Baander heeft gezinsgerichte, kleinschalige zorg- en woongroepen op 3 locaties in Elim en Hollandscheveld. In deze groepen worden kinderen en jongeren opgevangen en begeleidt door professionals in een huiselijke omgeving waar ze voor langere tijd kunnen wonen. Naast dat ze begeleiding krijgen in hun ontwikkeling qua gedrag en opvoeding, wordt ook onderwijs en dagactiviteit geboden. De Baander constateert dat de druk op deze jongeren groot is vanuit onveilige situaties thuis en/of door hun eigen gedragsproblemen. De Baander biedt dit veilige thuis als pleegzorg geen optie is en als er crisisopvang nodig is.

De ChristenUnie was zeer onder de indruk van de bevlogen oprichters en directie van dit thuis-huis. Hetty Pullen: “een veilig thuis wordt hier op een mooie en kleinschalige manier geboden”. Als zorg- en woonvoorziening werken ze samen met 35 personeelsleden aan een basis voor en met kinderen voor de toekomst. En dat is niet altijd eenvoudig, maar met een hart voor kinderen bieden ze een ander thuis voor kinderen en jongeren.

Reacties op 'Ieder kind verlangt een veilig thuis'