De ChristenUnie in Europa

Afbeelding Gijs.jpg
Door Gijs Verstegen op 29 mei 2024 om 19:23

De ChristenUnie in Europa

Op 6 juni mogen we stemmen voor het Europees Parlement. De ChristenUnie heeft nu één zetel in het Europees Parlement via de Europese Volkspartij (EVP). Anja Haga zet zich daar in vanuit het unieke christelijke geluid van de ChristenUnie. Ze wil in alle eerlijkheid vanuit geloof kunnen verantwoorden wat ze doet. Haar speerpunten liggen op het gebied van mensenrechten, geloofsvrijheid en milieu.

Anja gaat in deze podcast in gesprek over geloofsvrijheid. Het wordt ook in Europa steeds belangrijker om op te komen voor de christelijke waarden en de vrijheid om daarvoor uit te komen. Binnen Europa is godsdienstvrijheid geen competentie van de EU, maar andere fracties proberen geloofsmotieven bij andere onderwerpen te marginaliseren of uit te sluiten. Anja brengt dit ook in bij het gesprek over mensenrechten met landen buiten Europa.

In een andere podcast spreekt Anja met minister Adema over landbouwbeleid en milieu. Aan het begin komt even de recycling van mest voorbij. Iets waar Piet Adema zich hard voor maakt, maar waar we in de pers nauwelijks iets over horen. Hier hoor je hoe de Europese Unie werkt.

Het is complex en soms ontmoedigend, maar tegelijk is het ontzettend belangrijk om mee te blijven praten en initiatieven te nemen. De ChristenUnie brengt hier belangrijke christelijke accenten in, die anders makkelijk worden uitgewist.
De ChristenUnie staat voor “Jouw vrijheid, onze missie.”
Wij strijden voor:

• Een veilig Europa door samenwerking
  • Bescherming van geloofsvrijheid
  • Toekomst voor mens en natuur
  • Een eerlijk Europa voor iedereen

Labels: , , , , , , , ,