ChristenUnie stelt vragen over verloop Tweede Kamerverkiezingen

Afbeelding Martien.jpeg
Door Martien van Dijk op 29 maart 2021 om 20:38

ChristenUnie stelt vragen over verloop Tweede Kamerverkiezingen

De gehouden verkiezingen voor de Tweede Kamer waren de eerste verkiezingen in coronatijd. We hebben met belangstelling gekeken naar het verloop hiervan in Hoogeveen. We zien graag dat er een evaluatie komt en hebben daarover schriftelijke vragen gesteld aan het college van B en W.

Belangrijk was de indeling van de stembureaus, zodat een verdere verspreiding van corona zoveel mogelijk kon worden voorkomen. We vragen aan het college van B en W of dit heeft gewerkt. Ook zijn we benieuwd hoeveel ouderen in Hoogeveen gebruik hebben gemaakt van de mogelijkheid tot stemmen per post.

Als laatste is gevraagd naar het stemmen op maandag en dinsdag. Hiervoor waren vier locaties aangemerkt in de gemeente Hoogeveen. Twee in Hoogeveen en twee in de dorpen. Is hier gebruik van gemaakt? En waarom was in het raadhuis geen stembureau op maandag en dinsdag? Juist in het centrum wonen veel ouderen. Een stembureau bij hen in de buurt zou van meerwaarde kunnen zijn. Wat ons betreft is het raadhuis is het huis van de democratie. Dat zou ook een goede reden zijn om juist in het raadhuis alle dagen een stembureau te hebben.

Labels: ,