Open brief aan het Podium

logo's CU SGP CDA.png
Door Hetty Pullen-Muis op 15 juni 2022 om 11:00

Open brief aan het Podium

We zien op reclameborden dat er een black metal band komt optreden in het Podium in Hoogeveen. Dat gebeurt vaker, maar deze keer is het een band met een naam die als antichristelijk en aanstootgevend wordt ervaren door veel inwoners van de gemeente. Op 16 juni treedt de Griekse black metal band Rotting Christ op in het Podium.

De reclame uitingen met een afbeelding van deze band zijn te zien langs de wegen van onze gemeente. De politieke partijen ChristenUnie, SGP en CDA, roepen het Podium op deze posters zo snel mogelijk te verwijderen uit de openbare ruimte. Wij vinden dat dit soort reclame-uitingen tegen de goede zeden zijn en nodeloos kwetsend. Dat geldt zeker voor de geloofsgemeenschappen en kerken in Hoogeveen. De afbeelding op de borden van deze band is pijnlijk omdat het christelijk geloof wordt beledigd. Dergelijke reclame wordt ook niet geaccepteerd richting andere geloofsgroepen.

We als politieke partijen in de gemeenteraad aandacht vragen met andere partijen voor de aard en aanpak van vergunningverlening door de gemeente en de promotie van de programmering van het Podium.

ChristenUnie: Hetty Pullen-Muis

SGP: Brand van Rijn