18 november: de dag van de ondernemer

Afbeelding Peter de Vries.jpeg
Door Peter de Vries op 21 november 2022 om 16:42

18 november: de dag van de ondernemer

De dag van de Ondernemer is een dag die is ontstaan om de ondernemers aandacht te geven en om hen te bedanken voor hun durf en doorzettingsvermogen, zoals MKB-Nederland dit verwoordt.
De ChristenUnie Hoogeveen besteedde er dit jaar ook aandacht aan en bezocht ondernemer Ben Locht, die met zijn bedrijf Tapijt & slaap TOKO is gevestigd aan de Schutstraat in Hoogeveen.

Ben heeft het bedrijf eerst als werknemer zien groeien vanaf de start en werd zo’n 20 jaar geleden eigenaar van de TOKO. Samenmet zijn vrouw Roelanda en een groep enthousiaste medewerkersis het uitgegroeid tot een goedlopend bedrijf dat inmiddels een mooie naam heeft opgebouwd in Hoogeveen.

Ben is naast zijn eigen bedrijf ook op andere vlakken erg actief. Zo zet hij zich binnen de kerk in als jeugdleider, wat hij met veel passie en enthousiasme doet: “De jeugd is belangrijk en we moeten goed naar hen luisteren, en ik werk graag met de jongeren.”

Ondernemer Ben heeft ook een sociaal hart. Hij weet zelf vanuit zijn jeugd maar al te goed hoe het is om met weinig te leven. Rondom het Sinterklaasfeest gaat Ben er jaarlijks met een groep vrienden op uit, verkleed als Sint en Piet, om langs te gaan bij een heel aantal gezinnen met kinderen die het met minder moeten doen, of eenzame ouderen. Op die manier kan hij ook iets delen van het succes van zijn onderneming.

Kortom, we waren als ChristenUnie fractie op bezoek bij een veelzijdige ondernemer, die als christen in het leven staat en oog heeft voor wat telt, wat uitstekend aansluit bij de visie van onze ChristenUnie in Hoogeveen.

Labels: , , , ,