Berichten geschreven door Karine Kwant-Leeftink

1. Green Friday 2022
    Door Karine Kwant-Leeftink op 25 november 2022

GREEN FRIDAY 2022

Vandaag, vrijdag 25 november 2022 (ook wel bekend als Black Friday) was wethouder Jeroen Westendorp aanwezig in kringloopwinkel Het Goed in Hoogeveen om te horen en te zien dat het ook anders kan. Door bewuster te consumeren, en juist te kiezen voor hergebruik van producten kunnen we zelf een steentje bijdragen aan het verminderen van de CO2-uitstoot. Want 1 kilograam hergebruik staat gelijk aan 1 kilograam CO2-besparing.

Lees meer over "GREEN FRIDAY 2022"
  2. Dag vd Ondernemer (2).jpeg
    Door Karine Kwant-Leeftink op 21 november 2022

18 november: de dag van de ondernemer

De dag van de Ondernemer is een dag die is ontstaan om de ondernemers aandacht te geven en om hen te bedanken voor hun durf en doorzettingsvermogen, zoals MKB-Nederland dit verwoordt.
    De ChristenUnie Hoogeveen besteedde er dit jaar ook aandacht aan en bezocht ondernemer Ben Locht, die met zijn bedrijf Tapijt & slaap TOKO is gevestigd aan de Schutstraat in Hoogeveen.

Lees meer over "18 november: de dag van de ondernemer"
  3. Raadzaal Hoogeveen.jpg
    Door Karine Kwant-Leeftink op 27 oktober 2022

Rust en stabiliteit, een stapje hoger op de ladder van bestaanszekerheid

Fractievoorzitter Hetty Pullen-Muis gaf vanavond de pitch namens ChristenUnie Hoogeveen over de Programmabegroting van de coalitie voor de jaren 2023-2026.

"Rust en stabiliteit, een stapje hoger op de ladder van bestaanszekerheid", dat is wat ChristenUnie voor ogen heeft voor Hoogeveen. De hele pitch leest u hieronder. In de bijlage onderaan dit artikel is ook de visietekst van ChristenUnie Hoogeveen te vinden. Klikt u op de link? Dan opent deze automatisch in een PDF-bestand.

Lees meer over "Rust en stabiliteit, een stapje hoger op de ladder van bestaanszekerheid"
  4. Teamdag CU 24 september 2022 IMG_7271.jpg
    Door Karine Kwant-Leeftink op 27 september 2022

Teamdag 24 september

Op 24 september hebben we met de fractie, steunfractie, het bestuur en wethouder Jeroen Westendorp een geslaagde teamdag gehad. De plannen voor de komende termijn zijn weer besproken, portefuilles voor zover dat nog niet gedaan was verdeeld en speerpunten geconcretiseerd.

Lees meer over "Teamdag 24 september"
  5. Woonconcept.jpg
    Door Karine Kwant-Leeftink op 3 mei 2022

Woonvisie Hoogeveen

Gemeente Hoogeveen is een enquête gestart waarin inwoners hun mening kunnen geven over het woonklimaat in de gemeente.

"Hoe zorgen we ervoor dat iedereen goed kan wonen in de gemeente Hoogeveen? Welke typen woningen zijn er nodig? Waaraan moet een fijne wijk voldoen? Hoe kunnen oudere inwoners prettig in hun buurt of dorp blijven wonen, ook als zij ondersteuning nodig hebben? Op deze en andere vragen willen we – samen met jou – antwoorden vinden. Zo maken we een woonvisie die het wonen in Hoogeveen nog prettiger maakt."

Lees meer over "Woonvisie Hoogeveen"
  6. Fractie CU 2022.jpg
    Door Karine Kwant-Leeftink op 20 april 2022

Harmke Vlieg (ChristenUnie) formateur nieuwe coalitie

Op 20 april maakte de gemeente Hoogeveen bekend dat Harmke Vlieg (48) de formateur is van de nieuwe coalitie van Gemeentebelangen, PvdA, VVD en ChristenUnie in Hoogeveen.

Lees meer over "Harmke Vlieg (ChristenUnie) formateur nieuwe coalitie"