Kledingbank & Biddag

Karine Kwant-Leeftink.jpg
Door Karine Kwant-Leeftink op 8 maart 2023 om 21:21

Kledingbank & Biddag

Hetty Pullen ging samen met Peter de Vries op deze biddag op de fiets naar de nieuwe locatie van de Kledingbank. Hoe passend kan het zijn om te bidden voor gewas en arbeid en tegelijk te weten dat er ruim 700 mensen in Hoogeveen de kledingbank nodig hebben. Kleding is een belangrijke eerste levensbehoefte. En kleding past bij het gebed voor deze mensen op deze biddag.

De ChristenUnie is blij met de nieuwe plek voor de Kledingbank. Zeker nadat de oude locatie niet meer geschikt was (mede door de hoge energielasten). Al lang leefde er een sterke behoefte aan een betere locatie. In september 2022 vroeg Hetty Pullen-Muis al aan het college hoe ze de Kledingbank aan een betere locatie konden helpen.

Kleding is ook nodig in Hoogeveen, zeker warme kleding op deze koude dag. Zelfs in ons land en in onze gemeente Hoogeveen groeit de tegenstelling tussen arm en rijk. En de zorgen rond bestaanszekerheid zijn alleen maar toegenomen het laatste jaar vanwege de energiecrisis.

De ChristenUnie vind het van grote waarde dat er ruim 30 vrijwilligers zijn die hun tijd en energie aan deze groep mensen geven in Hoogeveen. Naast die inzet van hen zijn ze voor het sociaal gezicht van de gemeente Hoogeveen zeer belangrijk. Voor de toekomst ligt er wel een uitdaging om de Kledingbank als plek te behouden. Als politieke partij zullen we ons blijven inzetten voor de Kledingbank in Hoogeveen.

Kledingbank 4 - IMG-20230308-WA0000   Kledingbank 1 IMG-20230308-WA0003

Labels: , , , ,