Berichten geschreven door Koen Meesters

1. Winkeltijden.jpeg
    Door Koen Meesters op 9 juni 2023

Stemverklaring winkeltijden

In de gemeenteraadsvergadering van 8 juni 2023 heeft de fractie van de ChristenUnie tegen het raadsvoorstel over aanpassing van de winkeltijdenverordening gestemd. In deze verordening wordt o.a. bepaald op welke tijden winkels in onze gemeente open mogen zijn.

Lees meer over "Stemverklaring winkeltijden"
  2. Green Planet.jpg
    Door Koen Meesters op 11 maart 2022

Stemverklaring Green Planet

Op donderdag 10 maart heeft de ChristenUnie in de besluitvorming rond Green Planet als enige fractie tegen de komst van een klimtoren met reclameschermen gestemd. Het lijkt ons goed om daarover verantwoording af te leggen.

Lees meer over "Stemverklaring Green Planet"
  3. Koen.png
    Door Koen Meesters op 11 februari 2022

Warme Truiendag

De kandidaat-raadsleden van de ChristenUnie in Hoogeveen zetten vandaag allemaal de verwarming een graadje lager. Daarmee besparen we energie. En daarmee dus ook CO2 uitstoot.

Lees meer over "Warme Truiendag"
  4. Foto Koen tiny house.jpeg
    Door Koen Meesters op 12 oktober 2021

Waterstof Tiny House

De herfst heeft inmiddels duidelijk haar intrede gedaan. Ook bij mij in huis zet ik, net als vele anderen, de verwarming weer aan om het een beetje aangenamer te laten voelen. Maar als ik de nieuwsberichten lees dan gaat voor iedereen de energierekening straks flink omhoog. Het verlagen van de energiebelasting die door het kabinet is aangekondigd lijkt niet veel meer dan een doekje voor het bloeden te zijn.

Lees meer over "Waterstof Tiny House"
  5. Tamboer Hoogeveen.jpg
    Door Koen Meesters op 29 juni 2021

Cultuurvisie voor Hoogeveen

Één van de leuke dingen aan raadslid zijn is dat je samen met anderen werkt en daar op enig moment ook het resultaat van ziet. Op 10 december heb ik namens ChristenUnie, in samenwerking met Jeroen Pomper van de SP, een motie ingediend waarin het college werd opgeroepen om voor de zomer te komen met een cultuurvisie.

Lees meer over "Cultuurvisie voor Hoogeveen"

6. jasje+christenunie+logo+campagne.jpg
    Door Koen Meesters op 20 mei 2021

Raadslid worden; iets voor jou?

Op 16 maart 2022 zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen. Dat lijkt nog ver weg, maar inmiddels wordt er achter de schermen al druk nagedacht over welke thema’s belangrijk zijn voor komende verkiezingen en, ook niet onbelangrijk, wie er op de lijst komen te staan. Iedereen die zich betrokken voelt bij de ChristenUnie kan zich kandidaat stellen. Je hoeft daar (nog) geen lid voor te zijn.

Lees meer over "Raadslid worden; iets voor jou?"

Labels: ,