Berichten over Sociaal domein

Afbeelding Gijs.jpg
    Door Gijs Verstegen op 19 oktober 2023

Met elkaar in het Sociaal Domein

Het college informeert de gemeenteraad over de uitvoeringsagenda Sociaal Domein. De kaders aangegeven in het Herontwerp Sociaal Domein zijn in de gemeentelijke organisatie ingedaald. Het college en betrokken ambtenaren weten dit goed aan te geven. Maar het wordt nog beter wanneer het uitgevoerd wordt met elkaar.

Lees meer over "Met elkaar in het Sociaal Domein"
  2. SWW CU Hoogeveen
    Afbeelding Gijs.jpg
    Door Gijs Verstegen op 23 mei 2022

Op werkbezoek bij SWW Hoogeveen

Hetty Pullen en Gijs Verstegen waren op bezoek bij Stichting Welzijnswerk Hoogeveen (SWW). We werden ontvangen door de directeur-bestuurder, de accountmanager volwassenen en ouderen en de accountmanager jeugd en jongeren. Goed gezelschap voor een inhoudelijk gesprek over de plaats van de SWW in het sociaal domein en de relatie met de gemeente.

Lees meer over "Op werkbezoek bij SWW Hoogeveen"
  3. Foto strategische beschouwingen.png
    Door Hetty Pullen-Muis op 5 juni 2021

Strategische beschouwingen

Elk voorjaar kijken we als gemeenteraad samen met het college al 4 jaar vooruit. Nu moet de begroting 2022-2025 het einde van het jaar vastgesteld worden. Deze keer met de beleidsarme kaderbrief van het college.

Lees meer over "Strategische beschouwingen"
  4. Foto Hetty.jpg
    Door Hetty Pullen-Muis op 24 april 2021

Bezuiniging inkomenstoeslag van tafel in Hoogeveen

De gemeenteraad moest op 22 april stemmen over een aantal bezuinigingsvoorstellen in het sociaal domein. Een onderdeel hiervan was een bezuiniging op de inkomenstoeslag. De maatschappelijke gevolgen hiervan waren wat ons betreft te groot, omdat het de mensen raakt die het financieel al zwaar hebben. We hebben daarom een amendement ingediend om de bezuiniging op de inkomenstoeslag te voorkomen.

Lees meer over "Bezuiniging inkomenstoeslag van tafel in Hoogeveen"